1. 100% BTW-conformiteit
Tankkaarten maken het eenvoudiger om btw terug te vorderen. U moet een gespecificeerde, door de HMRC goedgekeurde btw-factuur ontvangen zonder dat u de ontvangstbewijzen of logboektransacties handmatig hoeft bij te houden. De facturen moeten precies weergeven wat er is gekocht, waar en wanneer het is gekocht, inclusief het type brandstof en de kosten van elke transactie met de btw-uitsplitsing.
Fuel_icon.png (1)
2. Controle van uw brandstofaankopen
U zou uw tankpassen moeten kunnen vergrendelen op bepaalde aankoopopties. Dit kan alleen diesel, alleen brandstof of brandstof en specifieke voertuiggerelateerde goederen zoals olie zijn. Deze aankoopbeperkingen geven u meer controle over wat uw chauffeurs kopen en helpen uw kosten laag te houden. Het geeft je ook de gemoedsrust dat je personeel dingen als hun lunch of chocoladerepen niet verbergt in hun claims voor brandstofkosten.
3. Een oplossing op maat
Eén maat past niet allemaal. Uw tankkaartleverancier moet u een reeks tankkaartproducten kunnen aanbieden. Sommige bedrijven zijn meer geschikt voor een gesloten netwerk van lokale tankstations met lage prijzen, andere vloten hebben de flexibiliteit nodig van een landelijk netwerk – en veel bedrijven hebben beide nodig.
4. Gratis extra’s
Sommige aanvullende services kunnen u geld kosten, maar er zijn enkele die u als onderdeel van het pakket mag verwachten. Deze omvatten rapportage over brandstofverbruik, kilometerrapportage en -volging, online accountbeheer en toegang tot 24/7, behulpzame klantenservice.
5. Besparingen
Tankkaarten moeten u geld besparen – het is een van de belangrijkste redenen waarom mensen ervoor kiezen om ze te gebruiken. Of het nu gaat om besparingen door uw wagenpark efficiënter te maken (beperking van de afwijking buiten de route door het aanbieden van een groot en handig tanknetwerk) of een besparing per liter (toegang bieden tot tankstations tegen lagere kosten of vaststelling van de brandstofprijs), of minder administratieve rompslomp, uw tankkaart moet uw zakelijke kosten verlagen.
6. Een eenvoudiger leven voor jou
Uw tankkaart moet uw dag een beetje gemakkelijker maken. U moet in staat zijn om eenvoudig en nauwkeurig te rapporteren over het brandstofverbruik van uw bedrijf, u moet geen zorgen maken over uw personeel dat uw voertuigen of hun privé-voertuigen vult en u moet geen uren spenderen aan ontvangstbewijzen om te zorgen dat u alles claimt van uw btw terug. U zou een brandstofkaart moeten gebruiken die uw admin taken vereenvoudigt en uw bedrijfsgeld bespaart.
7. Meer dan alleen een kaart
Uw tankkaartleverancier moet u extra producten kunnen aanbieden om uw bedrijf efficiënter te maken. Zoek naar systemen die op uw tankkaart aansluiten, zoals voertuigverhuur en onkostenstelsels.
8. Toegang tot de juiste tankstations
Het netwerk van tankstations dat u gebruikt, zou voor u en voor uw chauffeurs moeten werken. Het moet de juiste balans bieden tussen gemakkelijke toegang voor uw personeel en de juiste brandstofkosten voor uw bedrijf. Zorg ervoor dat u een tankkaartnetwerk gebruikt en niet een creditcardnetwerk. Op die manier krijgt u alle controle en gedetailleerde informatie die u nodig heeft. Om er zeker van te zijn dat uw chauffeurs alleen kopen wat ze zouden moeten zijn en dat u al uw btw kunt terugvragen.
9. Personeelsbeloningen
Tankkaarten zijn ontworpen om het leven voor alle betrokkenen gemakkelijker te maken, inclusief uw personeel. Zorg ervoor dat hun tankkaart gemakkelijk te gebruiken is en verzeker u ervan dat zij niet elke dag uren hoeven in te dienen om hun uitgaven in te dienen. Laat uw tankkaart het werk voor hen doen, het moet al hun transacties verzamelen en automatisch koppelen aan uw uitgavenstelsel.
10. Nauwkeurige rapportage
Dit moet snel en eenvoudig zijn, u moet op elk gewenst moment toegang hebben tot uw transactiegegevens en rapporten plannen om u tijd te besparen. Je moet je tijd niet besteden aan het controleren of je medewerkers al hun bonnetjes hebben ingeleverd en dat ze overeenkomen met wat je in je spreadsheet hebt staan (met een tankkaart worden alle transacties rechtstreeks vanuit de tankstations verzonden, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over ontvangsten). U moet vertrouwen hebben in de gegevens die uw tankkaartaanbieder u geeft en u zou deze gegevens moeten kunnen gebruiken om uw bedrijfsgeld te besparen en te voorkomen dat u uitvalt met HMRC.